Café Edenborg

Edenblogg: caféts egen blogg för personal och stammisar.

lördag, maj 20, 2006

Lördag i maj

Gammeljazzen trampar på. Shang och Olga är på hugget: boxarlinnen. Olga sumpar något och vrålar.

Kompisar från förr möts i baren. Nya projekt, nya tider -- vem bryr sig?

De vita gardinerna verkade luftiga och fina -- men nu är det på tok för ljust i lokalen. Jag saknar den artificiella natten; den röda allomslutande livmodern.

En osäker indier väntar utanför muggen. En kostymklädd bror kommer förbi och säger några uppmuntrande ord. Det blir ledigt -- plötsligt väller hela familjen in.

Jag lämnar datorhörnet, reser mig och kikar ut i lokalen. Leo, som precis fått in sill, potatis och knäckebröd, ger mig en förundrad blick.
"Jag bloggar, gör nåt kul!"
Han börjar knäppa upp byxorna, men det vill inte riktigt lyfta.

Ulf Staflund