Café Edenborg

Edenblogg: caféts egen blogg för personal och stammisar.

lördag, maj 13, 2006

Två intellektuella superkändisar sitter i baren och dryftar den smuts Stockholms kulturliv är så känt för:
–Jag hånglade en gång med Jonna Berg…
–Det var det värsta jag hört! Jag är från Karlstad, jag blir ju generad.
–Jag var apfull på Virtanens sprit-gelé. Så det kan inte räknas som så fruktansvärt.
–Nej. Nu när Linda Skugge blivit lobotomerad framstår ju Jonna som Ebba Witt.
Männen sveper sina koppar java och slinker ut i den offentlighet som väntar utanför dörrarna på Café Edenborg.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fin dimridå med det unisona "java" där - hade det stått "kaffe med mjölk" i det senare fallet, hade Karlstadbons identitet varit röjd som ett minfält efter en "Raketen"-görande skolklass' framfart. Hö-hö!

söndag, 14 maj, 2006  
Blogger Daniel Berg said...

Jag dementerar allt. Det var inte två intellektuella superkändisar. Det var inte kaffe. Det var inte Jonna Berg. Det var inte på Café´Edenborg. Det har helt enkelt inte hänt.

måndag, 15 maj, 2006  
Anonymous Anonym said...

Jag har dock gymnasieklassfoton som bevisar att Jonna Bergh däremot, HAR hänt. Och världen var därefter inte densamma.

tisdag, 16 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home