Café Edenborg

Edenblogg: caféts egen blogg för personal och stammisar.

tisdag, maj 29, 2007

Plötsligt händer det!


Man står och serverar pöbel, plebejer och patrask latte på latte. Precis som igår skulle man kunna tänka. Men så händer det.

En stram stämma höjer sig knappt över tjattret i baren, vilket som vanligt är insnärjt i någon ändlös diskussion om klass, identitet och djursex. Rösten andas värdighet, bildning och rättfärdig arrogans. Det är DEN EVIGE SEKRETERAREN som behagat instiga och yttra sig på vårt nedsligt ovärdiga fik. Å! LYCKAN!

- En Markis de Sade, säger mannen med både snille och en smula smak, med blicken fäst vid sin egen i spegeln över min axel.

Naturligtvis vågar ingen av oss nu tysta gossar i baren föreviga denna förhöjda andes materiella vistelse bland oss. Men jag fotar i alla fall den grillade baguett som sedemera kom att mätta den ärade gästen.

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

va! var vår käre håårass inne idag? detta tycks ha gått mig förbi trots att jag var där praktiskt taget hela dagen. det var på tiden att edenborg får ett såpass celebert besök! knugen nästa!

tisdag, 29 maj, 2007  
Anonymous Anonym said...

Jag såg Carl Bildts avatar där igår.

fredag, 01 juni, 2007  
Anonymous Anonym said...

haha, va fint, som att träffa två karaktärer från en gammal dröm (mardröm?)

torsdag, 03 april, 2008  
Anonymous Anonym said...

cooolt!

onsdag, 10 september, 2008  

Skicka en kommentar

<< Home